Jak schudnąć?

Nie potrzebujemy drakońskich diet i olimpijskiego wysiłku, by schudnąć. Niezbędna jest motywacja i trwanie w swoich postanowieniach, a prędzej bądź trochę później zobaczymy rezultaty swoich starań.

Jak sprawdzić, czy nasza waga jest prawidłowa?

Do sprawdzenia wagi potrzebny jest nam kalkulator bmi – wpisujemy w nim nasz wzrost i wagę, a on oblicza czy mamy niedowagę, wagę prawidłową, nadwagę, czy I lub II stopnień otyłości. Należy liczyć się z tym, że o ile u osób prowadzących umiarkowaną aktywność fizyczną wynik z kalkulatora będzie miarodajny, to ci, którzy są aktywni i mają masę mięśniową nie powinni szczególnie wierzyć kalkulatorowi bmi. Dlaczego? Bo jedyne co on sprawdza to waga- a liczy się to ile mamy % tkanki tłuszczowej i mięśni.

 

Dieta

Gdy okaże się, że mamy znaczną nadwagę, albo jesteśmy otyli, warto podjąć odpowiednie kroki. Po pierwsze dieta zdrowa! Nieprzetworzona żywność, dostarczanie organizmowi wszystkich niezbędnych substancji odżywczych, minerałów i witamin, a także nawadnianie się. Wystarczy tych kilka prostych kroków, by schudnąć i czuć się zdrowszym każdego dnia. Nie traktujmy diety jak zła koniecznego, tylko jak ważną rewolucję w naszym życiu- nie na chwilę, tylko na zawsze. Jedzmy to, co nam smakuje, nie zmuszajmy się do dań, które zupełnie nam nie pasują- w ten sposób zdrowe odżywianie szybko przestanie nas interesować. Szukajmy zamienników naszych ulubionych potraw, ryzykujmy i odkrywajmy nowe smaki- ci, którzy twierdzą, że zdrowe odżywianie jest nudne i bez smaku, widocznie nigdy nie eksperymentowali w kuchni.

Czas skończyć z myśleniem, że zdrowe jedzenie i ćwiczenia to coś nieprzyjemnego. Okazuje się, że jest zupełnie inaczej. Gdy nasz organizm dostaje to, czego potrzebuje lepiej funkcjonuje, co też od razu odczuwamy. Do tego po ćwiczeniach szybko poczujemy się szczęśliwi i zrelaksowani, jedyne co musimy zrobić to po prostu przestać szukać wymówek i spróbować.