Właściwe połączenie diety z treningiem

Postaraj się, aby tłuszcz nie miał żadnych szans na to, żeby odłożyć się w twoim organizmie. Musisz wiedzieć, jak się odżywiać przed i po treningu. Nawet poranny bieg przez las niewiele ci pomoże, jeśli wcześniej zjesz bogate w węglowodany śniadanie! Sukces odchudzania polega na właściwym połączeniu diety i treningu sportowego.

Rodzaj sportu Odpowiednia dieta Inne wskazówki
 Kulturystyka  Przed treningiem nie jedz pokarmów bogatych w białko albo tłuszcze, ponieważ potrzebują one zbyt dużo czasu na to, żeby dotrzeć z jelit do krwi, nie zwiększają też zapasów węglowodanów.

Jedz raczej produkty zawierające skrobię, takie jak ziemniaki, makaron, gotowana marchewka albo muesli

 Nie zaczynaj treningu, jeśli jesteś na diecie, która sama w sobie stanowi wystarczające obciążenie dla organizmu.

Dieta nie sprzyja też, niestety, rozbudowie mięśni

 Biegi Przed biegiem spożyj trochę węglowodanów, np. banana, 1 zbożowe ciasteczko albo 4 kromki chrupkiego chleba.

W trakcie treningu zjedz surowe owoce lub sałatkę ze świeżych warzyw.

Po biegu wypij szklankę wody ze świeżym sokiem z cytryny, aby zapewnić organizmowi odpowiednią ilość żelaza.

Ten rodzaj sportu jest bardzo korzystny dla ciała i umysłu.

Minimalna długość biegu wynosi 5 km dziennie.

Przed treningiem koniecznie zrób sobie rozgrzewkę, inaczej możesz naciągnąć ścięgno lub zwichnąć nogę.

 Jazda na rowerze Krótko przed treningiem zjedz lekki posiłek węglowodanowy, np. małą porcję makaronu lub klusek.

W trakcie treningu możesz zjeść ciasteczko zbożowe i wypić napój z soku jabłkowego i wody mineralnej

Jazda na rowerze to doskonały trening kondycyjny, który zmusza do pracy mięśnie całego ciała.
 Pływanie Aby organizm miał wystarczająco dużo tlenu, a więc i sił, należy mu dostarczyć odpowiednią porcję żelaza i witaminy C.

Właściwe potrawy to: wątróbka, ryby, drób, mięso i produkty sojowe oraz marchewka, ziemniaki i warzywa liściaste.

Pływanie jest idealnym sportem dla osób z nadwagą. Zmusza do pracy wszystkie mięśnie, odpręża i stymuluje układ krwionośny oraz wzmacnia mięśnie grzbietu i brzucha.

Szybkie pływanie daje lepsze efekty niż powolne.

Najwięcej kalorii zużywa się przy pływaniu kraulem i delfinem.

 Tenis  W tym sporcie potrzebna jest organizmowi odpowiednia ilość magnezu. Dlatego przed meczem dobrze jest zjeść kilka orzechów lub kromkę pełnoziarnistego chleba Tenis wprawia w ruch prawie wszystkie mięśnie, pobudza serce, układ krwionośny i poprawie szybkość reakcji.

Zagrożenie urazami.

 Wędrówki  Przed spacerem zjedz świeży owoc, a podczas wędrówki  – co godzinę- ciasteczko zbożowe, banan albo kawałek chleba. Szybki spacer wzmacnia układ krwionośny, serce i mięśnie.

Uprawiając ten rodzaj sportu, będziesz chudnąć powoli.

To się opłaca!
Lekki wysiłek, taki jak: ścielenie łóżek, prasowanie i odkurzanie powoduje spalanie około 5 kalorii na minutę. Natomiast aerobic,
taniec w grupie baletowej oraz jogging pochłaniają 10 lub więcej kalorii na minutę.

Jazda na rowerze
Ten rodzaj sportu jest teraz bardzo modny i pochłania dosyć dużą ilość kalorii. Można jeździć na rowerze nawet do pracy, albo pojechać na dłuższą wycieczkę albo na rowerową wędrówkę.