Jak zamienić klasyczny obiad na zbilansowany posiłek?

Wszyscy doskonale wiemy, jak wygląda zwyczajny obiad jedzony codziennie przez polskie rodziny. W przeważającej większości zjadamy go w trakcie dni wolnych od pracy. Chodzi oczywiście o kotleta schabowego serwowanego z ziemniakami i kapustą smażoną. Niestety, tak skomponowany posiłek ma w sobie bardzo dużo kalorii, z tego względu nie należy go spożywać, jeśli liczymy kalorie. Na szczęście możemy spokojnie zamienić ten posiłek w dietetyczny obiad. Jak więc da się to uczynić?
Na samym początku trzeba się zająć kotletem schabowym. Na jego indeks kaloryczny ogromy wpływ posiada panierka, która zabiera tłuszcz jak gąbka. Warto z niej koniecznie zrezygnować. Zamieńmy również zwykły schab na mięso kurczaka, które ma mniej kalorii i zawiera sporo białka. Podsmażmy je na niewielkiej ilości oleju albo na specjalnej patelni teflonowej. Nie trzeba obtaczać mięsa w żadnej panierce. Zamiast tego obficie przyprawmy je ostrą papryką i pieprzem. Teraz przejdźmy do przyrządzania ziemniaków. Należy je oczywiście ugotować. Wbrew obiegowej opinii takie gotowane ziemniaki wcale nie zawierają wiele kalorii. To jedynie masło, jakie do nich dodajemy, wpływa na nie niekorzystnie. Można zrezygnować zatem z tego tłuszczu, a zamiast tego obsypmy ziemniaki świeżym koperkiem. Przygotujmy także sałatkę ze świeżych warzyw. Wykorzystajmy sałatę, pomidory, ogórki oraz szczypiorek. Taka sałatka będzie źródłem korzystnych dla zdrowia witamin i związków mineralnych.
W przypadku gdy przyrządzimy sobie właśnie taki dietetyczny posiłek, to na pewno zaspokoimy swoje kubki smakowe. Dodatkowo, zjemy niedużą liczbę kalorii, więc posiłek nie wpłynie niekorzystnie na naszą dietę.